Вступ до практичної психометрики

Мультимедійний навчальний посібник

Питання для самоконтролю

  1. Сформулюйте основні етапи розробки особистісного опитувальника.
  2. Дайте визначення поняттям “пункт” та “шкала”.
  3. Які чинники впливають на якість формулювання пунктів опитувальника?
  4. Розкрийте особливості впливу настанов досліджуваного на характер його відповідей.
  5. Проаналізуйте структуру особистісного опитувальника.
  6. Схарактеризуйте способи фіксації відповідей у закритих особистісних опитувальниках.
  7. Яким психометричним вимогам повинен відповідати якісний психодіагностичний інструмент?
  8. Розкрийте зміст поняття “стандартизованість психодіагностичної методики”. Які способи забезпечення стандартизованості Ви знаєте?
  9. Дайте визначення поняттю “статистична норма”. Яким чином вона встановлюється?
  10. Порівняйте поняття генеральної та вибіркової сукупності. У чому полягає специфіка розробки моделі генеральної сукупності та вибірки стандартизації?
  11. Вкажіть на основні способи забезпечення репрезентативності вибірки.
  12. Проаналізуйте особливості емпіричного розподілу згрупованих частот. Дайте визначення поняттям “гістограма” та “полігон” розподілу.
  13. Схарактеризуйте поняття “дескриптивні статистики”. Які параметри положення та міри центральної тенденції Ви знаєте?
  14. Розкрийте основні принципи розбиття діапазону первинних значень (за умов їх нормального розподілу) на 3, 5 та 7 інтервалів.
  15. У чому полягає специфіка проведення z-перетворення, ліній-ної та квартильної стандартизації.
  16. Яким чином здійснюється нормалізація первинних даних?
  17. Схарактеризуйте поняття “надійність психодіагностичної методики”. Проаналізуйте основні фактори, що впливають на надійність вимірювального інструменту.
  18. Яким чином встановлюється ретестова надійність, надійність паралельних форм та надійність частин методики? Зазначте конкретні формули для перевірки вказаних видів надійності.
  19. Що таке дискримінативність завдань методики та індекс ефективності? Яким чином вони визначаються?
  20. Наведіть формули К’юдера-Ричардсона та альфа Кронбаха, використовувані для перевірки надійності за внутрішньою узгодженістю методики.
  21. Обґрунтуйте основні способи визначення міри стабільності досліджуваної ознаки та забезпечення незалежності результатів діагностики від особистості дослідника.
  22. Проаналізуйте поняття “валідність психодіагностичної методики”. Змістовно схарактеризуйте основні типи валідності.
  23. Порівняйте способи встановлення змістової, конструктної та критеріальної валідності особистісного опитувальника.
  24. Поясніть сутність методу контрастних груп та вкажіть на статистичні критерії, що використовуються при цьому.
  25. Зазначте роль дисперсійного аналізу при встановленні критеріальної валідності психодіагностичної методики.