Питання для самоконтролю
- Сформулюйте основні етапи розробки особистісного опитувальника.
- Дайте визначення поняттям “пункт” та “шкала”.
- Які чинники впливають на якість формулювання пунктів опитувальника?
- Розкрийте особливості впливу настанов досліджуваного на характер його відповідей.
- Проаналізуйте структуру особистісного опитувальника.
- Схарактеризуйте способи фіксації відповідей у закритих особистісних опитувальниках.
- Яким психометричним вимогам повинен відповідати якісний психодіагностичний інструмент?
- Розкрийте зміст поняття “стандартизованість психодіагностичної методики”. Які способи забезпечення стандартизованості Ви знаєте?
- Дайте визначення поняттю “статистична норма”. Яким чином вона встановлюється?
- Порівняйте поняття генеральної та вибіркової сукупності. У чому полягає специфіка розробки моделі генеральної сукупності та вибірки стандартизації?
- Вкажіть на основні способи забезпечення репрезентативності вибірки.
- Проаналізуйте особливості емпіричного розподілу згрупованих частот. Дайте визначення поняттям “гістограма” та “полігон” розподілу.
- Схарактеризуйте поняття “дескриптивні статистики”. Які параметри положення та міри центральної тенденції Ви знаєте?
- Розкрийте основні принципи розбиття діапазону первинних значень (за умов їх нормального розподілу) на 3, 5 та 7 інтервалів.
- У чому полягає специфіка проведення z-перетворення, ліній-ної та квартильної стандартизації.
- Яким чином здійснюється нормалізація первинних даних?
- Схарактеризуйте поняття “надійність психодіагностичної методики”. Проаналізуйте основні фактори, що впливають на надійність вимірювального інструменту.
- Яким чином встановлюється ретестова надійність, надійність паралельних форм та надійність частин методики? Зазначте конкретні формули для перевірки вказаних видів надійності.
- Що таке дискримінативність завдань методики та індекс ефективності? Яким чином вони визначаються?
- Наведіть формули К’юдера-Ричардсона та альфа Кронбаха, використовувані для перевірки надійності за внутрішньою узгодженістю методики.
- Обґрунтуйте основні способи визначення міри стабільності досліджуваної ознаки та забезпечення незалежності результатів діагностики від особистості дослідника.
- Проаналізуйте поняття “валідність психодіагностичної методики”. Змістовно схарактеризуйте основні типи валідності.
- Порівняйте способи встановлення змістової, конструктної та критеріальної валідності особистісного опитувальника.
- Поясніть сутність методу контрастних груп та вкажіть на статистичні критерії, що використовуються при цьому.
- Зазначте роль дисперсійного аналізу при встановленні критеріальної валідності психодіагностичної методики.