|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2019(5) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/14052
|
Назва: | Соціальний та педагогічний потенціал сучасних видів просторового мистецтва |
Автори: | Кайдановська, О.О. |
Ключові слова: | мистецтво візуальна культура простір міське середовище арт-об’єкт |
Дата публікації: | 2019 |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто сучасні тенденції соціокультурної взаємодії публічного мистецтва із простором міста. Обґрунтовано необхідність інтегративних освітніх підходів у розвитку візуальної культури студентів та опануванні багатозначності мистецтва в урбанізованому світі. Охарактеризовано основні види художніх практик у міському оточенні, визначено соціальне та естетичне значення арт-об’єктів, актуальні тенденції дизайну архітектурного середовища. Зроблено висновок про те, що мистецтво інтегроване у соціальне життя, впливає на культурну ідентичність міста, визначає комфортність середовища. Широке різноманіття художніх практик у громадських просторах міста становить зміст категорії «публічне мистецтво», що поєднує естетичну, соціокультурну та духовну сфери. Переосмислення основних категорій художньої творчості у суспільному житті вимагає новітніх освітніх підходів у розвитку візуальної культури студентів та опануванні багатозначності мистецтва у міському просторі. Пропоновано застосовувати інтегративний підхід у цілісності композиційного сприйняття міського простору, синтезі аналітичних і чуттєвих факторів, розумінні актуальних соціальних та художніх тенденцій. Опанування можливостей сучасного просторового мистецтва передбачає розуміння його концептуальних засад, вивчення спільних принципів художньої мови та оригінальних дизайнерських прийомів створення арт-об’єктів у місті. Арт-об’єкти стають важливим елементом естетики архітектурного середовища міста, вони слугують візуальним акцентом, використовуються для інноваційних культурних, освітніх і суспільних проектів. Інсталяцію визначено як новітній метод художньої композиції, яка використовує тривимірні об’єкти, призначені для зміни сприйняття простору людиною. Сучасний арт-простір характеризується інноваційною експериментальною спрямованістю, яка охоплює різні напрями мистецтва. Соціальний потенціал просторового публічного мистецтва полягає у забезпеченні естетичного та психологічного комфорту перебування людини у міському середовищі, візуальне підкреслення його унікальності, виховання культури комунікації з художніми об’єктами. |
Опис: | Кайдановська О. Соціальний та педагогічний потенціал сучасних видів просторового мистецтва / О. Кайдановська // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта: наук. журн. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Полтава, 2019. – Вип. 5. – С. 27-34. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/14052 |
Розташовується у зібраннях: | 2019(5)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|