|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2021(77) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17825
|
Назва: | Навчально-реабілітаційні центри як різновид розвитку середньої освіти для дітей з особливими потребами 2011-2017 pp.) |
Автори: | Шевченко, С. |
Ключові слова: | навчально-реабілітаційні центри НРЦ діти з особливими потребами шкільна освіта комплексні реабілітаційні заходи розвиток корекція порушень |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | У статті представлено результати аналізу історико-педагогічної літератури та нормативно-правових документів у галузі освіти історичні передумови відкриття навчальнореабілітаційних центрів (НРЦ). З’ясовано їх особливості діяльності у контексті актуальних
підходів шкільної освіти для дітей з особливими потребами. Обґрунтовано актуальність
проблеми розвитку навчально-реабілітаційних центрів які зумовлені освітніми потребами,
складними порушеннями розвитку дітей з особливими потребами, діяльність якого передбачає здійснення комплексних реабілітаційних заходів, спрямованих на відновлення здоров’я, здобуття освіти відповідного рівня, розвиток та корекцію їх порушень. До основних
завдань різних типів НРЦ належали: забезпечення права дітей із складними вадами розвитку на здобуття відповідного рівня дошкільної та загальної середньої освіти відповідно
до їх можливостей, здібностей з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку; забезпечення ранньої соціалізації та підготовки таких дітей до здобуття відповідного рівня
дошкільної та загальної середньої освіти шляхом спеціально організованого навчальновиховного процесу в комплексі з психолого-педагогічною, медичною, фізичною, соціальною
реабілітацією; формування громадянської позиції, власної гідності, готовності до трудової
діяльності, відповідальності за свої дії; забезпечення системного кваліфікованого психолого-медико-педагогічного супроводу дітей з урахуванням стану їх здоров’я, особливостей
психофізичного розвитку; надання реабілітаційних послуг згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини-інваліда; надання психолого-педагогічної допомоги батькам
(особам, які їх замінюють), які виховують дітей-інвалідів, з метою залучення їх та дітей до
навчально-виховного та реабілітаційного процесу.
Визначено, що теоретичні основи створення навчально-реабілітаційних центрів передбачали різнотипність та універсальність. Їх особлива роль полягала у забезпеченні інноваційного розвитку вітчизняної реабілітаційної педагогіки що і було найкращим
забезпеченням у навчально-виховному розвитку (корекції порушень мовлення тощо) у
дітей з особливими потребами. Доведено, що їх особливості умов виховання, навчання, утримання дітей в навчально-реабілітаційних центрах визначалися гнучкою системою навчальної, виховної та корекційно-реабілітаційної роботи; створенням спеціальних умов
для корекційної спрямованості навчання, виховання та подолання порушень фізичного та
психічного розвитку, формування мовлення та інших психічних процесів, поліпшення стану
здоров’я з урахуванням характеру порушення розвитку; здійсненням індивідуального та
диференційованого підходу у навчанні та реабілітації дітей із складними вадами розвитку
відповідно до особливостей навчально-пізнавальної діяльності з урахуванням характеру
порушення розвитку. |
Опис: | Шевченко С. Навчально-реабілітаційні центри як різновид розвитку середньої освіти для дітей з особливими потребами 2011-2017 pp.). Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2021. Вип. 77. С. 83-86. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17825 |
Розташовується у зібраннях: | 2021(77)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|