DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2021(77) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17827
|
Назва: | Недільні школи як базові осередки освіти |
Автори: | Шафрановський, В. |
Ключові слова: | недільна школа освіта України освіта церква організація освітнього процесу релігія |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | Актуальність дослідження зумовлена недостатньою повнотою висвітлення діяльності
недільним шкіл і тому розглянуто питання функціонування недільних шкіл у другій половині ХІХ ст. Розглянуто процес навчання в недільних школах на основі Правил 1884 року і
Програм 1886 і 1898 рр. Функціонування системи нородної освіти в другій половині XIX ст.
було представлено початковим рівнем оволодіння знаннями, який в основному забезпечують церковно-парафіяльні, недільні і земські школи. Духовенство і церква в цілому завжди відігравали важливу роль в українському суспільстві. Одним із важливих напрямків
просвітницької роботи православного духовенства було навчання і виховання дітей.
Складно переоцінити вклад церкви у розвиток і діяльність початкової освіти. Навчальні
заклади функціонували при монастирях і церквах на всій території України. Великий вклад
зробило й найвище духовенство. Воно було зацікавлене в організації освіти для народу,
адже в цей період клір залишався найосвіченішою верствою населення.
Недільні школи для дорослих і дітей були відомі як найбільш рання форма позашкільної освіти в Росії. вони виникали в XVIII в. при монастирях, але не набули широкого поширення. З середини XIX в. подібні школи почали створюватися при університетах, гімназіях,
фабриках і заводах. Їх організатори своїм головним завданням вважали навчання всіх бажаючих грамоті (читання, письма, рахунку), а також формування православної моральності
і духовності.
Виникнення загальноосвітніх недільних шкіл було ініційовано суспільно - педагогічним рухом кінця 50-х - початку 60-х років XIX століття, який представляв один з напрямків
більш широкого соціального руху, характерного для передреформний років. У нього включилися не тільки громадські, а й державно-урядові структури. У 1856 році в “Морському
збірнику” була опублікована стаття знаменитого російського хірурга і громадського діяча
М. І. Пирогова “Питання життя”, що поклала початок суспільно-педагогічному руху |
Опис: | Шафрановський В. Недільні школи як базові осередки освіти. Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2021. Вип. 77. С. 91-94. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17827 |
Розташовується у зібраннях: | 2021(77)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|