|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2021(77) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18158
|
Назва: | Роль земств у формуванні професійної підготовки вчителів |
Автори: | Савченко, С. Фазан, В.В. |
Ключові слова: | церковно-парафіяльні школи освіта церква релігія земства |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | У період ХІХ – початку ХХ століття однією з проблем була не лише організація освітнього процесу для дітей, але й підготовка кваліфікованих кадрів для здійснення цього процесу. Важливу ролі участь у цьому відігравали земства, які ініціювали й взяли на себе організаційні заходи й фінансові витрати, пов’язані з влаштуванням педагогічних курсів, організацією учительських з’їздів, конференцій, відкриттям учительських семінарій. Слід зазначити, держава майже не допомагала в створенні таких навчальних закладів.У статті розглянуто проблеми, що склалися на початку ХІХ століття з появою і активною політикою у системі освіти земств, почали масово з’являтися заклади з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації вчителів початкової освіти. Вже на початку ХХ століття по всій території України була широка мережа шкіл грамотності, народних шкіл, церковно-парафіяльних шкіл разом з закладами підготовки педагогічних працівників. Постать вчителя почала виокремлюватися в окремий клас інтелігенції з відповідними особливостями та вимогами. Перше десятиріччя ХХ століття був ознаменований активною підтримкою земств у відкритті учительських семінарій, де за 3-4 роки людина могла отримати педагогічну ос-віту, навички та дозвіл на здійснення освітньої діяльності. У свою чергу виникала проблема з освітою учителів-жінок, так як, навіть, до учительських семінарій брала на навчання парубків не молодших за 16 років. Для реалізації мети та завдань дослідження було використано комплекс історико-педагогічних і загальнонаукових методів: пошуково-бібліографічний, документально-архівний; теоретичного аналізу – системно-генетичний, логіко-педагогічний, контент-аналіз для ви-значення поняттєво-категоріального апарату, обґрунтування теоретичних ідей; історико-ретроспективний аналіз, хронологічний, історико-структурний методи - для вивчення проблеми в динаміці, змінах у часі й просторі, а також специфіки організаційно-педагогічної діяльності земств на різних етапах досліджуваного періоду; обсерваційні методи - для виявлення провідних постатей в генезисі діяльності земств, їхніх теоретичних ідей і досвіду в організації процесу підготовки вчителів початкових шкіл досліджуваного періоду; екстраполярний, інтерпретації й прогностичний методи - з метою визначення можливостей розвитку і використання ідей та досвіду організації навчального процесу в досліджуваних закладах освіти. |
Опис: | Савченко С., Фазан В. Роль земств у формуванні професійної підготовки вчителів. Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2021. Вип. 77. С. 87-90. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18158 |
Розташовується у зібраннях: | 2021(77)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|