DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2022(25) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18812

Назва: Multilingualism and clil methodology within multied ERASMUS+ PROJECT
Автори: Zuyenko, M.
Kravchenko, V.
Kohut, I.
Зуєнко, М.О.
Кравченко, В.Л.
Когут, І.В.
Ключові слова: Multilingualism
CLIL methodology
multilingual assessment
internationalization of education
social and cultural context
motivation of learning
teaching methods
Storytelling
багатомовніст
багатомовне оцінювання
інтернаціоналізація освіти
мотивація навчання
методи навчання
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): The paper presents the results of a research into Ukrainian state and university language policies, and a Ukrainian university community’s potential to become multilingual in terms of its foreign language proficiency and attitudes toward multilingual educational approach. The article highlights the importance of multilingualism in modern society and the interdisciplinarity of its study as related to sociolinguistics, cognitive linguistics, and pedagogics. The results of the research prove that students understand the opportunities of foreign languages and ready to face new methods in teaching among them were relevantly presented storytelling as method of language teaching withing CLIL methodology. Ukrainian universities can develop their own multilingual models, as the case study of one top Ukrainian university (Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University) suggests.
Опис: Zuyenko M., KravchenkoV., Kohut V. Multilingualism and clil methodology within multied ERASMUS+ PROJECT // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 25. С. 19-26.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18812
Розташовується у зібраннях:2022(25)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
2.pdf386,85 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок