DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2022(25) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18831
|
Назва: | The use of digital technologies in the training of socionomic specialties for work in inclusive educational conditions |
Автори: | Berezan, V. Pakhomova, N. Pakhomova, V. Березан В.І. Пахомова Н.Г. Пахомова В.А. |
Ключові слова: | inclusive education a social pedagogue a defectologist a speech therapist a child with special educational needs a specialists digital technologies |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | The article considers and analyzes the problem of using digital
technologies in the preparation of specialists in socionomic specialties to work
in an inclusive educational environment. The essences of inclusive education,
the regulatory framework of inclusive education in Ukraine, and sociopedagogical and correctional work with children with special educational needs
are revealed. The role of a social pedagogue, speech pathologist, and speech
therapist in working with children with special educational needs in inclusive
education is determined. The article considers the possibilities of using digital
technologies in the work of specialists in socionomic specialties in the context of
inclusive education and ways to improve the system of their training.
The authors present an analysis of experimental research to determine the
readiness of future specialists in socionomic specialties to use digital
technologies in educational and professional activities. Positive and negative
factors of digital technology use are determined. |
Опис: | Berezan V., Pakhomova N., Pakhomova V. The use of digital technologies
in the training of socionomic specialties
for work in inclusive educational
conditions // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 25. C. 207-220. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18831 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(25)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|