DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2022(25) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18832

Назва: Modern techniques of digital visual didactic content of mathematical, informatic and natural educa tional branches in elementary school
Автори: Protsai, L.
Gibalova, N.
Pochynok, Y.
Fediy, O.
Процай, Л.П.
Гібалова, Н.В.
Починок, Є.А.
Федій, О.А.
Ключові слова: visual thinking
digital visualization
didactic content
primary school students
mathematics education
computer science education
natural education
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): The article clarifies the concept and features of the visual thinking development of primary school students. The effectiveness of visualization of didactic content in the primary school educational space is theoretically substantiated. Modern techniques of digital visualization of educational material in mathematics, computer science, and natural sciences are characterized. They are the following: scribing, infographics, intelligence cards, comics, crosswords, memes, book trailers, word clouds, etc. The basic principles of creation and presentation of didactic content in the format of digital visualization are singled out, in particular, principles of system quantization and cognitive visualization.
Опис: Protsai L., Gibalova N., Pochynok Y., Fediy O. Modern techniques of digital visual didactic content of mathematical, informatic and natural educa tional branches in elementary school // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 25. C. 221-234.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18832
Розташовується у зібраннях:2022(25)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
21.pdf847,61 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок