|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Психологія і особистість >
2022(1) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19185
|
Назва: | Дослідження ідентичності у студентів, що отримують другу вищу освіту |
Автори: | Павелко, І.І. |
Ключові слова: | модель ідентичності досягнута суб’єктивна ідентичність кризова суб’єктивна ідентичність друга вища освіта |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | У статті обґрунтовується необхідність вивчення проблеми
ідентичності та умов її становлення. Теоретично досліджено
причини з яких людина отримує другу вищу освіту, однією з яких є
переживання кризи ідентичності особистості.
У дослідженні ідентичності використовується особистісний
підхід, який ґрунтується на закономірностях побудови,
функціонування і розвитку особистості та являє собою сукупність
концептуальних уявлень, психодіагностичних і розвивальних способів,
які сприяють формуванню зрілої ідентичності особистості
здобувачів вищої освіти. Розроблено та обґрунтовано структурну
модель суб’єктивної та кризової ідентичності здобувачів, які
отримують вищу освіту. Зміст структурної моделі суб’єктивної та
кризової ідентичності здобувачів, які отримують другу вищу освіту
полягає в тому, що кожен компонент змістовно-особистісного виміру
робить свій системний внесок у становлення і переживання
особистістю своєї ідентичності, особистісної та професійної.
Визначено, що центральним психологічним механізмом
рефлексивного процесу ідентичності є децентрація, завдяки чому
особистість знаходить свій власний, а не нав'язаний шлях розвитку,
який супроводжується відчуттям особистісної та професійної
визначеності, тотожності і цілісності.
Введено поняття суб’єктивна ідентичність за підструктурами
особистості; набули подальшого розвитку уявлення про психологічні
умови та засоби розвиту ідентичності особистості студентів.
Представлено результати експериментального дослідження
суб’єктивної та кризової ідентичності у здобувачів другої вищої
освіти та здобувачів, що отримують першу вищу освіту. Зокрема,
досліджено, що тільки 50,01 % здобувачів, які отримують другу вищу
освіту мають досягнуту особистісну ідентичність та 38,8% –
відповідно, професійну досягнуту ідентичність. Статус ідентичності в стадії мораторію (стан кризи
ідентичності) діагностовано у 33,33 % здобувачів другої вищої освіти
та у 9,09 % здобувачів, що отримують першу освіту.
Структурна модель суб’єктивної та кризової ідентичності
здобувачів, які отримують другу вищу освіту дає підстави для
продуктивного пошуку передумов і детермінант, як чинників
подолання кризи ідентичності та створення адекватної, навіть
ідеальної, суб’єктивної та професійної ідентичності. |
Опис: | Павелко І. І. Дослідження ідентичності у студентів, що отримують другу вищу освіту // Психологія і особистість : наук. журнал / Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Київ ; Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2022. – Вип. 1 (21). – С. 176-197. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19185 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(1)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|