DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Витоки педагогічної майстерності >
2022(29) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19283

Назва: Towards establishing a conceptual framework for crossdisciplinary approach to case studies in continuing professional development of university lecturers
Автори: Borm, J.
Grynova, M.
Lunyova, T.
Kohut, I.
Гриньова, М.В.
Луньова, Т.В.
Когут, І.В.
Ключові слова: education
university
teaching excellence
case study method
cross-disciplinarity in science
continuing professional development
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): The article addresses the issue of developing a continuing professional development programme (CPD) for university lecturers that will embrace a cross-disciplinary approach to case studies. First, it dwells upon the research and reflections in the domains of CPD for educators, cross-disciplinarity in science and case study as a methodology and builds upon the relevant benchmarking findings within the UTTERLY project. Then, it provides reflections on the UTTERLY project CPD course that had the case of the Arctic studies in the University of Versailles Saint Quentin-en-Yvelines in its core and required the application of the cross-disciplinary approach on the part of the course participants. Further on, the conceptual background for the arguments in favour of the cross-disciplinary approach to case studies included into CPD programmes is sought for in Humboldtian model of higher education and Jean Malaurie’s idea and ideal of the university. Arguments to advocate the application of a cross-disciplinary approach to case studies included into a CPD programme are put forward. It is suggested that the conceptual framework for cross-disciplinary approach to case studies in continuing professional development of university lecturers should be grounded upon the concepts of “flexibility”, “holistic approach”, “appreciation of diversity”, and “attention to the uniqueness of needs of educators and their students”.
Опис: Borm J., Grynova M. V., Lunyova T. V., Kohut I. V. Towards establishing a conceptual framework for crossdisciplinary approach to case studies in continuing professional development of university lecturers // Витоки педагогічної майстерності: журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2022. Випуск 29. C. 43-47.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19283
Розташовується у зібраннях:2022(29)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
7.pdf491,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок