|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Психологія і особистість >
2023(1) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20582
|
Назва: | Особливості самоставлення працівників освіти з різним рівнем прояву емоційного вигорання |
Автори: | Метельська, Н.Й. |
Ключові слова: | вигорання емоційне вигорання напруження резистенція самоставлення працівник освіти |
Дата публікації: | 2023 |
Короткий огляд (реферат): | У статті подано результати емпіричного дослідження проблеми
емоційного вигорання педагогічних працівників. Зокрема, здійснений
аналіз особливостей самоставлення працівників освіти з різним рівнем
прояву емоційного вигорання.
Проаналізовано характер зв’язку між рівнем емоційного
вигорання працівників освіти та особливостями їх професійної
самосвідомості, зокрема самоставленням як однією зі складових
самосвідомості фахівця. Результати порівняльного дослідження
засвідчили, що при досить високих показниках схвалення себе і
позитивній самооцінці досліджувані педагоги не впевнені, що їх
особистість цікава для інших, а також переконані, що вони не
складають інтересу для оточуючих та колег. Ми дійшли висновку, що
більшість симптомів та фаз емоційного вигорання у досліджуваних
працівників освіти несформовані, проте їм притаманні певна
емоційна закритість, відстороненість та байдужість, що може
бути показником їх емоційного виснаження, а на такому тлі будь-яке
емоційне залучення до професійних справ і комунікацій може
викликати у педагогів відчуття надмірної перевтоми.
Результати порівняльного аналізу особливостей самоставлення
працівників освіти з різним рівнем прояву емоційного вигорання
вказують на загальний високий рівень самоставлення досліджуваних,
проте не виключають сформованість у них професійних деформацій.
Загалом було виявлено, що високий рівень позитивного самоставлення
працівників освіти співвідноситься із низьким рівнем прояву
симптомів та фаз вигорання у їхній професійній діяльності.
Працівникам освіти із позитивним самоставленням менш притаманне
відчуття емоційного виснаження, втоми, спустошеності, яке
викликане професійною діяльністю. Крім того, педагогічним
працівникам із позитивним самоставленням менш властиве
нівелювання професійних досягнень, порушення професійних комунікацій, незадоволення собою як професіоналом і власною
професійною діяльністю, а також психосоматичні захворювання,
сприйняття умов професійної діяльності та міжособистісних
стосунків у професійній сфері як психотравмуючих. |
Опис: | Метельська Н. Й. Особливості самоставлення працівників освіти з різним рівнем прояву емоційного вигорання // Психологія і особистість : наук. журнал / Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Київ ; Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2023. Вип. 1 (23). С. 150-164. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20582 |
Розташовується у зібраннях: | 2023(1)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|