DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2022(11) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20628

Назва: Етнокультурний компонент діяльності фахівців гуманітарної галузі
Автори: Стрельніков, В.Ю.
Ключові слова: етнічна культура
етнос
етнокультурний компонент діяльності
фахівець гуманітарної галузі
навчальні дисципліни
зміст підготовки
педагогічні технології
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): Автором досліджено значення етнокультурного компонента в діяльності фахівців гуманітарної галузі; акцентовано, що в поліетнічному суспільстві набуття етнокультурного компонента в діяльності фахівців гуманітарної галузі є важливою умовою їхньої підготовки. В умовах міжнародної співпраці це сприяє налагодженню продуктивних форм взаємодії, ділових стосунків, забезпечує ефективні партнерські відносини з іноземними колегами тощо. Етнокультурний компонент професійної діяльності фахівців гуманітарної галузі з людьми інших національностей допомагає кращому розумінню потреб людей інших національностей, розвитку здатності до взаємодії з ними. Сформованість етнокультурного компонента діяльності дає можливість фахівцям гуманітарної галузі розуміти поведінку чи діяльність людей, що зумовлені традиційною культурою етносу, мають у собі певну дискримінацію інших осіб чи навіть небезпеку. Етнокультурний компонент діяльності фахівця гуманітарної галузі як учителя або викладача забезпечить йому вплив на негативні прояви етнічної культури молоді, можливість здійснювати профілактику цих явищ, тому цей компонент професійної діяльності фахівців визначено важливим складником її ефективності та якості. Дослідження переконує, що сформованість етнокультурного компонента діяльності сприяє культурній інтеграції представників інших національностей в українське суспільство, а діяльність щодо реалізації цього напряму вимагає від фахівців гуманітарної галузі знання особливостей культури багатьох народів на фоні глибокого розуміння української культури. У статті доведено, що формування етнокультурного компонента як необхідного елемента діяльності фахівців в освітньому процесі спеціальностей гуманітарної галузі важливо розпочинати з вивчення питання етнічних культур і релігій світу, особливостей психології різних етносів, міграційних процесів у світі, міжкультурної комунікації, етнічної толерантності, національної свідомості, ідентичності, історії національного державотворення. Реалізувати це завдання можливо як за допомогою запровадження в навчальні плани підготовки фахівців гуманітарної галузі нових предметів, так і доповнення відповідних модулів до змісту наявних у ЗВО навчальних дисциплін («Історія України», «Філософія», «Культурологія», «Українська мова», «Релігієзнавство», «Психологія», «Історія та теорія зарубіжної культури» тощо). Запропоновано підходи до вивчення низки спеціальних дисциплін: «Етнокультурологія», «Народи і культури світу», «Основи етнопсихології», «Міграційні процеси і міжкультурна комунікація», «Історія української державності та культури», які мають сприяти якісній підготовці фахівців гуманітарної галузі й набуттю ними належного етнокультурного компонента в діяльності.
Опис: Стрельніков В. Етнокультурний компонент діяльності фахівців гуманітарної галузі // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта: науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2022. Вип. 11. С. 150-156.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20628
Розташовується у зібраннях:2022(11)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
17.pdf425,89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок