DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Філософські обрії >
2005(13) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/2131
|
Назва: | Філософські основи культурологічної методології розвитку вітчизняної освіти |
Автори: | Братаніч, Б.В. |
Ключові слова: | методологія освіти філософія освіти |
Дата публікації: | 2005 |
Видавець: | Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка |
Короткий огляд (реферат): | Переважна більшість дослідників теоретико-методологічних засад модернізації вітчизняної освіти доходить висновку, що в основі вітчизняної освіти має лежати культурологічний підхід. Іншими словами, змістом вітчизняної освіти має стати культура, а не знання, сукупність компетенцій чи інших конкретних проявів культури. Переваги культурологічного підходу полягають у тому, що взаємодія соціально-економічного фундаменту суспільства та сфери освіти пояснюються через інтегральну для суспільства сферу— сферу культури. Відтак загальносоціальні та освітні зміни вписуються в єдиний соціокультурний контекст розвитку, добре розроблений у межах сучасної соціальної філософії,і це сприяє змістовному наповненню інновацій у сфері освіти.
Філософські проблеми взаємодії освіти та культури в контексті інноваційних процесів в освітній сфері досліджуються в роботах Ф. Канака, В. Ігнатової, М. Романенка, В. Пуляєва, І. Гомілко та ряду інших вітчизняних і зарубіжних авторів. Однак увага концентрується переважно на аналізі, по-перше, одностороннього впливу культури на освітню сферу, по-друге, на змістовних аспектах освіти. Недостатньо вивченими залишаються ті аспекти взаємодії, які пов’язані з виливом освіти на культуру та загальним соціальним фоном культурологічної переорієнтації освітньої діяльності. Метою дослідження є визначення філософських основ культурологічної методології розвитку вітчизняної освіти в контексті формування постсучасних соціальних практик. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/2131 |
Розташовується у зібраннях: | 2005(13)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|