|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2023(81) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22345
|
Назва: | Теоретичні концепти методичних інновацій у закладі вищої освіти |
Автори: | Колесник, О. Лавріненко, С. Тараненко, К. |
Ключові слова: | інтерактивні технології контекстні методи метод «петлювання» метод «мозкового штурму» метод «лекція вдвох» контроль знань студентів |
Дата публікації: | 2023 |
Короткий огляд (реферат): | У статті комплексно проаналізовано теоретичні концепти
методичних інновацій у закладі вищої освіти.
Відзначено, що серед цілого спектру педагогічних технологій нами
надається перевага саме інтерактивним технологіям. Впровадження даних
методик дозволяє провести діагностику і оцінювання отриманих студентами
знань, а також контроль теоретичних положень необхідного матеріалу,
результатом чого є заповнення інформаційних прогалин знань студентів.
Вказано, що дані технології є ефективними як для проведення лекцій, так і
практичних занять. Діалогічне спілкування лектора з аудиторією
призводить до взаємопорозуміння, взаємодії, спільного вирішення
загальних, але вагомих задач для кожного з учасників. Водночас, під час
діалогу лектора з майбутніми вчителями, останні вчаться критичному
мисленню, вирішенню складних проблем, враховуючи аналіз обставин та
наданої інформації. Не менш вагомим є формування альтернативних
поглядів, прийняття продуманих рішень, навичок дискутування з лектором
або однокурсниками, беручи за основу власне баченняпроблеми.
Окрема увага приділена контекстному навчанню, що значною мірою
сприяє оптимізації навчання. Він базується насамперед на творчому та
продуктивному мисленні, діях та спілкуванні студентів, а не виключно на
процесах сприйняття чи пам’яті. Контекстне навчання організовано таким
чином, що знання, уміння та навички передаються не як об’єкти діяльності
студентів, а як засоби вирішення завдань професійної діяльності.
Нами з’ясовано, що інтерактивні технології та контекстна стратегія
навчання сприяє усвідомленню власної професійної позиції, самоактуалізації
майбутнього педагога. Ці технології допомагають нівелювати деякі «проблемні
місця» професійної підготовки майбутніх учителів, гарантувати досягнення
очікуваних результатів освітнього процесу, підвищення рівня та якості
підготовленості випускників. |
Опис: | Колесник О., Лавріненко С., Тараненко К. Теоретичні концепти методичних інновацій у закладі вищої освіти // Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2023. Вип. 81. С. 60-65. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22345 |
Розташовується у зібраннях: | 2023(81)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|