|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2023(14) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23260
|
Назва: | Ключові компетентності викладачів економічного коледжу – основа для розвитку їхньої резилієнтності |
Автори: | Стрельніков, В.Ю. |
Ключові слова: | розвиток резилієнтність резилієнс ключові компетентності викладач економічного коледжу курси підвищення кваліфікації неперервна освіта |
Дата публікації: | 2023 |
Короткий огляд (реферат): | Розглянуто можливості авторських курсів підвищення кваліфікації «Технології
ефективного педагогічного спілкування, психодіагностики і надання психологічної підтримки
учасникам освітнього процесу у закладах фахової передвищої освіти» для розвитку в умовах
війни резилієнтності викладачів економічного коледжу на основі їхніх ключових
компетентностей, зокрема особистої, соціальної та навчальної компетентності, показано
досвід Полтавської академії неперервної освіти ім. М. В. Остроградського з виконання
вимоги МОН України щодо забезпечення проходження педагогами курсів підвищення
кваліфікації з удосконалення їхніх знань, умінь, практичних навичок з надання психологічної
підтримки учасникам освітнього процесу в умовах війни.
У статті окреслено сутність термінів: «ключові компетентності» (необхідні для
зростання особистого потенціалу і розвитку людини, розширення її можливостей для
працевлаштування, соціальної інтеграції, активного громадянства); «особиста, соціальна
та навчальна компетентність» (здатність усвідомлювати власні внутрішні стани,
ефективно управляти часом та інформацією, конструктивно працювати з іншими людьми,
залишатися стійкими і керувати власним навчанням і кар’єрою), «резилієнс» (динамічний,
складний, багатовимірний комплекс особливостей особистості, її здатність протистояти й
адаптуватися до несприятливих і травматичних подій); «резилієнтність» (здатність
особистості протистояти складнощам життя, швидко відновлюватися, успішно
адаптуватися в несприятливих обставинах; динамічна властивість особистості, яку
можна і слід розвивати, хоча вона є вродженою).
Резилієнтність розглядається як: а) концепція; б) процес; в) результат; а також як: а)
якість особистості (здатність подолання стресу); б) процес копінгу (психологічна
стратегія і спосіб подолання стресової ситуації); в) адаптаційний захисний механізм
особистості (дозволяє адаптуватись після психічної травми чи протистояти стресу).
Визначено складники резилієнтності викладачів економічних коледжів – адаптивність,
стійкість, надія, оптимізм. Обґрунтовано доцільність дотримання правил і порад
самодопомоги для розвитку в умовах війни резилієнтності педагога, що застосовуються на
курсах підвищення кваліфікації.
Виокремлено методологічні засади (принципи) проведення курсів підвищення
кваліфікації для розвитку в умовах війни резилієнтності викладачів економічного коледжу на
основі їхніх ключових компетентностей (зокрема особистої, соціальної та навчальної
компетентності): а) наступності; б) науковості; в) наочності; г) предметності;
д) розвивального навчання; е) демократизації; є) саморозвитку особистості;
ж) психологічної підтримки. |
Опис: | Стрельніков В. Ю. Ключові компетентності викладачів економічного коледжу –
основа для розвитку їхньої резилієнтності // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г.Короленка. Полтава, 2023. Вип. 14. С. 136-148. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23260 |
Розташовується у зібраннях: | 2023(14)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|