|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2024(15) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24732
|
Назва: | Дослідницький підхід у методичній підготовці майбутніх учителів природничих наук |
Автори: | Грицай, Н. Попельницька, О. |
Ключові слова: | дослідницький підхід дослідницька компетентність дослідницька діяльність майбутні вчителі методична підготовка методика навчання природничих наук методика навчання біології Нова українська школа |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | Статтю присвячено реалізації дослідницького підходу в методичній підготовці майбутніх учителів природничих наук. Акцентовано на необхідності формування дослідницької компетентності у здобувачів вищої освіти, які навчаються за предметною спеціальністю 014.15 Середня освіта (Природничі науки) і отримують професійну кваліфікацію вчителя природничих наук, фізики, хімії, біології для роботи в Новій українській школі. Метою статті є розкриття сутності дослідницької компетентності майбутніх учителів природничих наук та особливостей впровадження дослідницького підходу в їхній методичній підготовці. Встановлено, що дослідницький підхід передбачає таку організацію освітнього процесу, за якої навчання відбувається шляхом проведення дослідницької діяльності. Дослідницьку компетентність майбутніх учителів природничих наук потрактовано як інтегративну якість особистості, що поєднує мотивацію до дослідницької діяльності, методологічні знання та знання дослідницьких технологій, дослідницькі вміння, здатність виконувати дослідницьку діяльність, організовувати її з учнями під час викладання природничих предметів та оцінювати ефективність. Визначено, що вказана дослідницька компетентність поєднує в собі мотиваційний, когнітивний, діяльнісно-операційний та рефлексивний компоненти. Наголошено на важливому значенні методичних дисциплін у формуванні дослідницької компетентності майбутніх вчителів природничих наук, фізики, хімії, біології. З’ясовано, що дослідницький підхід у методичній підготовці майбутніх учителів потребує застосування спеціальних методів і технологій навчання (проєктної, контекстної, кейс-технології, проведення дослідницьких лабораторних робіт). Це сприяє розвитку дослідницької компетентності здобувачів вищої освіти, зокрема їхній здатності організовувати дослідницьку діяльність учнів на уроках природничих предметів у закладах загальної середньої освіти. |
Опис: | Грицай Н., Попельницька О. Дослідницький підхід у методичній підготовці майбутніх учителів природничих наук. Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2024. Вип. 15. С. 108-117. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24732 |
Розташовується у зібраннях: | 2024(15)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|