|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2024(15) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24734
|
Назва: | Особливості викладання дисципліни «Філософська пропедевтика» майбутнім магістрам філософії |
Автори: | Штепа, О.О. |
Ключові слова: | світогляд філософська пропедевтика навчальна дисципліна здобувачі освіти майбутні магістри філософії результати навчання |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | У статті підкреслено, що філософія як особливий тип світогляду виникла у відповідь на вічну для людини потребу розширювати світогляд, який історично розвивається. Притаманна людям допитливість поступово переростає в інтелектуальну потребу безмежного накопичення і поглиблення знань про світ; інтелект людини намагається осягнути світ розумом у таких його ракурсах, які не можуть бути дані жодним досвідом, прагне здобути знання про світ як цілісну реальність, яку людина мусить постійно враховувати у формуванні програм своєї поведінки в суспільстві. Дисципліна «Філософська пропедевтика» в Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка викладається для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 033 Філософія. Метою цієї навчальної дисципліни «Філософська пропедевтика» є оволодіння філософським категорійним інструментарієм, ознайомлення з концепціями і підходами, специфікою предмету філософії та головними філософськими проблемами. У процесі засвоєння курсу «Філософська пропедевтика» студенти мають зрозуміти, в чому полягає специфіка філософії, оволодіти її проблемним полем, осягнути особливості філософського пізнання світу, осмислити основні категорії, поняття й терміни, з одного боку, та принципи й методи пізнання – з іншого. Дисципліну також спрямовано і на вироблення вмінь критичного читання філософської літератури пропедевтичного спрямування, роботи зі словниками, енциклопедіями та іншою науковою літературою, набуття здобувачами філософської рефлексії та первинних навичок міркування. Освітньо-професійна програма зі спеціальності «Філософія» другого (магістерського) рівня підготовки визначає перелік конкретних загальних та спеціальних компетентностей, а також прогнозованих результатів навчання, яких повинні досягти студенти в результаті вивчення цієї дисципліни. Філософську пропедевтику розглянуто як попередній цикл лекцій, що знайомить майбутніх фахівців з особливостями філософії як наукової дисципліни, передбачає підготовку до творчого засвоєння тем філософського курсу і до самостійного вивчення філософії.
Проведено висновок щодо того, що завдання філософської пропедевтики – підготувати здобувачів освіти до переходу від рівня їхнього повсякденного світогляду до рівня світогляду теоретичного, від світогляду хаотичного – до світогляду усвідомленого, від світогляду, що утримується на вірі – до світогляду доказового, який опирається на розум. |
Опис: | Штепа О. О. Особливості викладання дисципліни «Філософська пропедевтика» майбутнім магістрам філософії. Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2024. Вип. 15. С. 118-124. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24734 |
Розташовується у зібраннях: | 2024(15)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|