|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2024(16) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/26049
|
Назва: | Зарубіжний та вітчизняний досвід систематизації ключових компетентностей майбутніх фахівців соціокультурної сфери |
Автори: | Шевченко, Р. |
Ключові слова: | соціокультурна сфера професійна підготовка ключові компетентності коледжі культури і мистецтв зарубіжний досвід вітчизняні надбання |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | У статті в контексті сучасних культурних та освітніх процесів забезпечення якості професійної освіти виокремлено передові надбання зарубіжного та вітчизняного досвіду систематизації ключових компетентностей майбутніх фахівців соціокультурної сфери у освітніх закладах допрофесійної освіти. Охарактеризовано провідні зразки такої систематизації вченими європейських країн (Німеччина, Австрія, Фінляндія, Бельгія, ін.), міжнародними експертами Організації Європейського Співробітництва та Розвитку, Ради Європи. З’ясовано, що зарубіжні вчені та організатори професійної освіти надають рекомендації щодо кваліфікації фахових компетентностей на засадах загальних (ключових) для всіх спеціальностей знань, умінь, цінностей, досвіду діяльності; до таких ключових компетентностей відносять: навчально-пізнавальні, загальнокультурні, інформаційні, комунікативні, соціально-трудові, об’єднуючи їх спільним розумінням сукупності особистісних якостей (здатностей, умінь, навичок, здібностей), обумовлених досвідом діяльності у певній соціально значущій сфері.
Вітчизняні вчені розширюють означені підходи в професійній (допрофесійній, початковій професійній) освіті орієнтацією на підготовку фахівців загальногалузевого профілю, здатних здійснювати професійну діяльність, основою якої є інтеграція кількох спеціальностей і професій. Цьому сприяє відповідна систематизація ключових (загальних) компетентностей, які включають когнітивну, соціально-громадську, комунікативну, інформаційну, спеціальну компетентності.
Перспективи дослідження становить виокремлення системи ключових
компетентностей для фахівців, які проходять підготовку в коледжах культури і мистецтв. |
Опис: | Шевченко Р. Зарубіжний та вітчизняний досвід систематизації ключових компетентностей майбутніх фахівців соціокультурної сфери. Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2024. Вип. 16. С. 134-142. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/26049 |
Розташовується у зібраннях: | 2024(16)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|