DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Філософські обрії >
2017(37) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/7820
|
Назва: | Музична освіта в Україні: філософсько- праксеологічний підхід як методологічний концепт дослідження |
Автори: | Гнатів, З.Я. |
Ключові слова: | музика музична освіта філософія освіти мистецтво культура духовність праксеологія освіта |
Дата публікації: | 2017 |
Короткий огляд (реферат): | У статті підлягає розгляду філософсько-праксеологічний ви-
мір музичної освіти в Україні, актуальність та доцільність дано-
го напрямку дослідження в контексті пошуку шляхів оптимально-
го розвитку сучасного соціокультурного середовища. The philosophical praxeological dimension of music education in Ukraine are considered in the article, the relevance and feasibility study of this area in the context of finding ways to optimal development of modern social and cultural environment. Mehtods in science had been developed and education in the 20th century led to the development of different methodological approaches. The current methodology serves as a collection of the most common, philosophical principles, to effectively solve practical problems and theoretical research. One of the methodological concepts underlying launched research is praxeological approach as a modern philosophical concept that helps to organize activities. The process music education of European integration is realized by the exchange of spiritual values such as knowledge, ideas and skills, scientific and artistic devices in the first place. The modern musical-pedagogical education aims to create new, high-quality approaches to professional development of future teachers of music in the first place, it refers to the development of mental and creative activity of the individual in national education. The intensity of social and cultural change depends on how capable the Reformation education system. In article the essence parasitological of the approach as methodological concept of research is opened. |
Опис: | Гнатів З. Я. Музична освіта в Україні: філософсько-праксеологічний підхід як методологічний концепт дослідження / З. Я. Гнатів // Філософські обрії. – 2017. – № 37. – С. 136–143. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/7820 |
Розташовується у зібраннях: | 2017(37)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|