DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Української філології та журналістики >
Кафедра світової літератури >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
Perspectives of Comparative World Literature and Cultural Studies (2022) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18653
|
Назва: | The Problem of Robotics and Artificial Intelligence in the Work of A. Azimov |
Автори: | Mukha, O. Bannova, E. |
Ключові слова: | Айзек Азімов Isaac Asimov problem of robotics робототехніка artificial intelligence штучний інтелект |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | The American science fiction writer Isaac Asimov was initially born in the USSR in 1920 and later moved to the United States with his family. In 1928, the family gained the citizenship of the US and opened a store, where fresh newspapers and magazines of political, economic, and scientific content, which were gaining in popularity at the time, could be purchased. Thus, Isaac Asimov joined the scientific discourse at a young age and later fully immersed himself in it after entering Columbia University. |
Опис: | Mukha O., Bannova E. The Problem of Robotics and Artificial Intelligence in the Work of A. Azimov. Perspectives of Comparative World Literature and Cultural Studies: Collection of research papers by students and PhD students of Saitama State University (Japan), Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University (Ukraine) and Ivan Franko National University of Lviv (Ukraine) / Ed. by Susumu Nonaka, Olga Nikolenko, Alan George Milne, Kateryna Nikolenko. Vol. II. Kyiv: Lebed‘, 2022. P. 44-46. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18653 |
Розташовується у зібраннях: | Perspectives of Comparative World Literature and Cultural Studies (2022)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|