DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Навчально-науковий інститут іноземних мов >
Кафедра англійської та німецької філології >
Статті >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21428
|
Назва: | Formation of self-regulation in the process of future foreign language teachers’ bilingual training |
Автори: | Vienievtseva, Ye. Вєнєвцева, Є.В. |
Ключові слова: | self-regulation process of future foreign language teachers’ bilingual training саморегуляція вчитель двомовність |
Дата публікації: | 2023 |
Короткий огляд (реферат): | The present article deals with the formation of the future foreign language teachers’ self-regulation in the process of their bilingual training. The essence of the future foreign language teachers’ self-regulation and pedagogical conditions of its formation in the process of their bilingual training is revealed: the bilingual environment; lecturer’s personal example; the special methods, means and forms of the future teachers’ bilingual training. The paper specifically identifies the main ways, means and effective methods of their implementation in the education process. The five core strategies of developing future foreign language teachers’ self-regulation skills are considered in the paper, namely goal-setting, self-monitoring, self-reflection, mindfulness and feedback. It might be reasonable to implement the solution to the problem of forming self-regulation in the process of bilingual training in the following areas: teaching other languages and cultures; secondary school; professional training of students of non-teaching higher education institutions of Ukraine. |
Опис: | Vienievtseva Yevheniia Formation of self-regulation in the process of future foreign language teachers’ bilingual training. Innovative vector of education development in the era of global challenges / еdit. Yurii Boichuk, Nataliia Tkachova. Podhájska: European institute of further education, 2023. Pp. 453-490. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21428 |
Розташовується у зібраннях: | Статті
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|