DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Природничих наук та менеджменту >
Кафедра педагогічної майстерності та менеджменту імені І.А. Зязюна >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
Інноваційні аспекти освітнього та проєктного менеджменту: досвід А. Макаренка в діалозі із сучасністю >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25701
|
Назва: | Innovative aspects of
Makarenko’s collective education in Japan - methods of control or techniques of teaching self-governance? |
Автори: | Kobayashi, Ami |
Ключові слова: | Anton Semenovich Makarenko Toshihiko FUJII Makarenko’s pedagogy Chuji ONISHI Pedagogical Poem Tokuo KATAOKA Collective Education |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | In 1988 UNESCO ranked Anton Semenovich Makarenko (1888 – 1939) as
one of four educators who most significantly influenced the world's pedagogical
thinking in the 20th century. This is not only because his concept of Collective
Education was the official educational theory of socialist countries, but also because
numerous educators in non-socialist countries were inspired by his ideas. For
instance, Makarenko’s works were first translated into Japanese after WWII (1950s),
when Japan was going through the democratization process under the U.S.
occupation. According to the education scientist Toshihiko FUJII (1934 - 2008),
Japan is one of the capitalist countries that has been strongly influenced by
Makarenko's ideas (Fujii 1988).
In countries such as East Germany and the Soviet Union, Makarenko’s
pedagogy was regarded as “innovative” for its polytechnical aspects. In the case of
Japan, the affinity between Collective Education and the Japanese industrial culture
has been mentioned by scholars like Salimova (1992, cited by Frolov 2006, p.149.). |
Опис: | Ami Kobayashi Innovative aspects of
Makarenko’s collective
education in Japan - methods of control or techniques of
teaching self-governance?
// Інноваційні аспекти освітнього та проєктного менеджменту: досвід А. Макаренка в діалозі із сучасністю : матеріали ХХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 14-15 березня 2024 р.). «Управлінська майстерність керівника закладу освіти», «Управління проектами у сфері науки, освіти, інновацій та інформатизації», «Управління інноваційною діяльністю в освіті та у виробництві» : матеріали Всеукр. наук.-практ. семінарів (м. Полтава, 14-15 березня 2024 р.) / за заг. ред. М. В. Гриньової. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2024. C.52-54. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25701 |
Розташовується у зібраннях: | Інноваційні аспекти освітнього та проєктного менеджменту: досвід А. Макаренка в діалозі із сучасністю
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|