DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Навчально-науковий інститут іноземних мов >
Кафедра англійської та німецької філології >
Статті >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20000
|
Назва: | FORMING THE LINGUOSOCIAL AND CULTURAL COMPETENCE OF BACHELOR STUDENTS – PROSPECTIVE TRANSLATORS BY MEANS OF THE COURSE COMPARATIVE LEXICOLOGY AND GRAMMAR OF UKRAINIAN AND ENGLISH: EXPERIENCE OF USING CLIL TECHNOLOGIES |
Автори: | Rakhno, M. Shramko, R. Шрамко, Р.Г. Рахно, М.Ю. |
Ключові слова: | CLIL-teaching comparative studies national lingual world-image conceptual world-image nationally marked units scaffolding lingual-aesthetic sign of ethnic culture visualization CLIL-технології компаративний аналіз національна мовна картина світу концептуальна картина світу національно-марковані одиниці скафолдинг мовно-естетичний знак етнокультури візуалізація |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | The paper provides a detailed description of teaching the course Comparative Lexicology and Grammar of Ukrainian and English using CLIL technologies. The article outlines the didactic roadmap of the course and the content of its modules, the issues which the discipline addresses using the conceptual and linguistic worldview of the Ukrainians and the British, the interdisciplinary connections, and historical and cultural backgrounds for each of the modules. It has been proved that the comparative analysis is a productive instrument of the analysis of linguistic phenomena and the acquisition of lexis and grammar of English using Ukrainian as L1. CLIL technologies have been observed to stimulate the development of linguosociocultural competence of intending translators. |
Опис: | Rakhno M., Shramko R. FORMING THE LINGUOSOCIAL AND CULTURAL COMPETENCE OF BACHELOR STUDENTS – PROSPECTIVE TRANSLATORS BY MEANS OF THE COURSE COMPARATIVE LEXICOLOGY AND GRAMMAR OF UKRAINIAN AND ENGLISH: EXPERIENCE OF USING CLIL TECHNOLOGIES. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. № 9 (113), 2021. Pp. 123-141. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20000 |
Розташовується у зібраннях: | Статті
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|